Usein Kysytyt Kysymykset (FAQ)

Ohessa vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiimme – löytyisikö näistä vastaus mieltä askarruttavaan kysymykseesi?

Miten voin maksaa tilaukseni?

Voit maksaa tilauksen verkkokauppamme ostoskorissa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Omasäästöpankki, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä Euroloan (Mash)-lasku. Halutessasi voit maksaa tilauksen myös tilisiirrolla pankkitilillemme.

Myymälässämme maksutapoina käyvät yleisimmät maksukortit, käteinen sekä Mash-lasku. Laskulla ostettaessa ostajan luottotiedot tarkistetaan, ja kaiken ollessa kunnossa tuotteet saa heti mukaan, minkä jälkeen kotiin saapuu täysin kuluton ja koroton lasku ostoksen hinnalla ja 14 vuorokauden maksuajalla. Halutessasi voit muuttaa laskun myös osamaksulla erissä maksettavaksi sen vastaanotettuasi.

Milloin tilaukseni toimitetaan?

Pyrimme toimittamaan kaikki verkkokaupasta varastotuotteista saapuneet tilaukset aina heti samana päivänä. Valitusta toimitustavasta ja postin toimitusnopeudesta riippuen tuotteet voi saada kotiin jo seuraavaksi päiväksi (toimitustavat Posti Priority (toimitusaika 1-2 arkipäivää) tai Posti kotipaketti (toimitusaika 1 arkipäivä). Verkkokaupasta voi valita myös edullistempia toimitustapoja, esim Posti Economy, millä lähetetyt tuotteet posti toimittaa perille 2-5 arkipäivän kuluessa.

Jos tilauksessasi on tilaustuotteita, tilaamme ne toimittajiltamme heti tilauksen saapuessa, ja tuotteet toimitetaan käyttöönne kunkin tuotteen tuotesivulla näkyvän toimitusajan mukaisesti.

Olen tilaamassa latauskoodia. Milloin ja miten se toimitetaan?

Kaikki latauskooditilaukset toimitetaan välittömästi tilauksen maksutapahtuman valmistuttua sähköpostitse tilauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Näet tilaamasi latauskoodit myös verkkokauppamme Oma Tili-sivuilla tilauksen tekemisen jälkeen. Jos sähköposti ei saapunut perille tilauksen tekemisen yhteydessä etkä ole rekisteröinyt tiliä verkkokauppaamme, tarkistathan myös sähköpostisi roskapostikansion, minne jotkin sähköpostipalveluntarjoajat harmillisesti siirtävät ajoittain tilauksiin liittyviä viestejämme.

Jos tilattua latauskoodia ei löydy sähköpostin roskapostikansiostakaan, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme – näemme koodin myös asiakaspalvelussa ja voimme toimittaa sen heti käyttöösi.

Voinko soittaa teille tai asioida paikan päällä?

Ehdottomasti! Palvelemme puhelimitse numerossa 03-223 1333 (ma – pe 10:00 – 17:00), minkä lisäksi voit vierailla kummassa tahansa myymälässämme niiden aukioloaikoina – palvelemme sinua mielellämme myös paikan päällä! Myymälöiden yhteystiedot löydät Myymälät-sivulta.

Voinko peruuttaa tilaukseni?

Kaikilla verkkokaupastamme tehdyillä tilauksilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain myyntikuntoisia, käyttöönottamattomia tuotteita. Huomaathan, että esimerkiksi konsolipeliä ei voi palauttaa enää sen muovikääreen avaamisen jälkeen – mutta alkuperäisissä muoveissa palautus onnistuu yhä ongelmitta!

Jos tilauksessasi on tilattu pidemmän toimitusajan tilaustuote tai esimerkiksi ennakkotilaustuote, voi tilauksen peruuttaa myös ennen sen toimitusta olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tarjoamme myös kaikista myymälöistämme ostetuille tuotteille täyden 7 vuorokauden palautusoikeuden.

Maksatteko verkkokaupasta tehtyjen ostosten palautuksen?

Hyvitämme verkkokaupasta tehtyjen ostosten palautuskulut halvinta palautustapaa hyödyntäen lahjakortilla verkkokauppaamme. Lähetäthän palautuksen mukana kuitin palautuksen postikuluista niiden hyvittämiseksi. Myymälästä ostetut tuotteet voi palauttaa myymäläämme – myymäläostosten palautuskuluja postitse emme valitettavasti voi hyvittää.

Lähetin teille sähköpostia, mutta en ole saanut vastausta?

Pyrimme vastaamaan kaikkiin sähköpostiviesteihin mahdollisimman pian, jopa saman päivän aikana. Aina tämä ei ole mahdollista, joten sallithan vastaamiseen muutaman päivän ajan. Jos asiasi on kiireinen, saat meidät aina kiinni myös puhelimitse 010-022 31 (ma-pe 10-20, la 11-18, su 12-18) tai myymälästämme.

Joskus vastauksemme päätyvät sähköpostilaatikoiden roskapostikansioon – tarkistathan viestit myös sieltä, ja merkkaathan viestiin ”Ei roskapostia” sähköpostin toiminnolla, jotta tulevat viestimme saapuvat suoraan pääsähköpostilaatikkoosi.

Tilaamani latauskoodi ei toiminut?

Jos latauskoodi näyttää virheen koodi syöttöhetkellä, seuraa seuraavia ohjeita:

  • Varmista, että olet ladannut pelin oikeasta paikasta. Ohjeet oikeaan latauspaikkaan löytyvät tuotteen tuotesivuilta, sekä tilauksen tekohetkellä sähköpostiin saapuneesta viestistä. (Steam, Origin, muut)
  • Tarkista että olet syöttänyt koodin oikein.
  • Ota kuvakaappaus, missä näkyy sekä saamasi virheilmoitus että syöttämäsi koodi, ja lähetä se käyttöömme oheisella yhteydenottolomakkeella.

Käsittelemme koodireklamaatiot aina mahdollisimman pian ja pyrimme toimittamaan sinulle uuden koodin niin pian, kuin mahdollista. Huomaathan, että tarvitsemme koodin reklamoimiseen toimittajallemme yllä mainitun kuvakaappauksen – lähetäthän sen jo ensimmäisen viestisi yhteydessä reklamaation käsittelyn nopeuttamiseksi.

Onko myymälästänne mahdollista noutaa UPS-paketteja?

Kyllä, tämä on mahdollista. Kauppakeskus Redin myymälässämme, osoitteessa Hermannin Rantatie 5, on UPS-toimipiste, josta voit hakea pakettisi. Jos haet pakettia toiselle henkilölle, tarvitset valtakirjan. Tarkastamme lähetystä noudettaessa henkilöllisyyden.

Otatteko vastaan käytettyjä pelejä?

Kyllä, otamme vastaan käytettyjä pelejä sekä pelikonsoleita. Vaihtoon kelpaavat hyväkuntoiset käytetyt laitteet ja pelit. Otamme pelejä ja konsoleita, jotka voivat olla esim. PS4-, Xbox One-, PS3-, Xbox 360-, Wii U-, Wi-, 3DS-, NDS- tai PS Vita-pelejä tai -pelikonsoleja. Vaihtoon kelpaavat myös ”retrommat” pelit – esim. NES, SNES, Nintendo 64, Sega Megadrive, Dreamcast, PlayStation 1 ym. vanhat pelit ja koneet.

Voit tulla myymälään tuomaan vaihdettavat pelisi ja laitteesi tai voit lähettää listan niistä meille sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@gamehouse.fi . Muistathan kertoa: 1) Mitä olet vaihtamassa 2) tavaroiden kunto 3) oma sähköpostiosoitteesi.

Emme kuitenkaan ota vastaan seuraavia käytettyjä tuotteita:

– Kaikki alustat: Yli 2-3 vuotta vanhat urheilupelit mm. NHL, FIFA, PES ym
– PC Windows 95/98 pelit, securerom, nettipelit jotka vaativat aktivoinnin
– Pelejä jotka ovat eri aluekoodin USA, JAPAN (NTSC / NTSC/J) pelejä. (Poikkeuksena PS3 USA/JPN import pelit – PS3 pelit ovat aluekoodittomia, jotka toimivat suomikoneissa)
– PC pöytäkoneita – Viallisia tuotteita tai ohjaimia (testaamme kaikki koneet ennen vaihdon hyväksymistä)

Onko jokin tietty tuote tilattavissa tai löytyykö sitä varastosta?

Löydät tiedot tuotteen saatavuudesta tuotteen sivuilta, välilehdeltä, kohdasta ”Lisätiedot”, jossa kerrotaan ”Varastopaikka”. Myyjämme osaavat myös tarvittaessa auttaa kysymyksissä liittyen jonkin tuotteen saatavuuteen.

Mitä tarkoittaa lyhenteet OEM ja CoA latauskoodien nimessä?

”OEM” on lyhenne sanoista Original Equipment Manufacturer. Latauskoodituotteissa tämä tarkoittaa, että koodi on toimitettu alkujaan laitteiston alkuperäisvalmistajan käytettäväksi. Esimerkiksi Windows-käyttöjärjestelmätuotteissa tämä tarkoittaa työasemiin usein esiasennettuja käyttöjärjestelmiä, mitkä asennetaan OEM-koodilla uuteen työasemaan.

OEM-koodien käyttöä ei ole rajoitettu kyseisille alkuperäisvalmistajille, vaan ne toimivat kenen tahansa käytössä. Alkuperänsä vuoksi OEM-koodi on usein kuitenkin huomattavasti ”Retail”-versiota edullisempi tapa hankkia kyseinen tuote.

CoA on lyhenne sanoista ”Certificate of Authenticity”, suomeksi aitoustodistus. Tämän lyhenteen näkeminen tuotenimen perässä tarkoittaa, että latauskoodi toimitaan osana koodin aitoustodistusta, esimerkiksi kuvana lisenssitarrasta tai muusta aitoustodistuksesta.

Etkö löytänyt vastausta FAQ:sta? Olethan yhteydessä!